|

Új pályára állunk?

Ellenszavazat nélkül fogadta el Szentendre reorganizációs tervét a település képviselő-testülete a tegnapi rendkívüli testületi ülésen. A centralizált közpénzgazdálkodás, a bürokráciát felváltó menedzserszemlélet új pályára állítja Szentendre gazdálkodását-írják közleményükben.

A legfőbb finanszírozó bankkal megszülettek az erre az évre szóló megállapodások a 2,5 MrdFt kötvényből származó összeg felhasználási irányairól. A tervek szerint: még nyár előtt minden bevételi forrás növelési lehetőségéről egyedileg dönt a képviselő-testület, a kötelező önkormányzati feladatok költségeit csökkentik, a nem kötelező feladatot csak akkor vállal a város ezentúl, ha az nem veszteséges.


A jelenlegi felülvizsgálatával megkezdődik az új vagyongazdálkodási stratégia kidolgozása, amellyel a fő cél az, hogy az értékes vagyonelemek folyamatos bevételt biztosítsanak. A jövőben kizárólag olyan új fejlesztések indulnak a településen, amelyeknek a teljes finanszírozása pályázati pénzekből megoldott, vagy gyorsan megtérül. Kiemelt feladat az uszoda jövőjének megoldása is: a város vagy átadja egy szakmai szervezetnek, amely képes veszteség nélkül üzemeltetni a finanszírozási terhek részbeni átvállalása mellett, vagy a jelenlegi keretek között az önkormányzat üzemelteti azt, veszteség nélkül. Ehhez szükséges egy 50 mFt-os nagyságrendű energiahatékonyság növelő beruházás végrehajtása, illetve a városi marketingstratégia módosítása, azaz a hagyományos szentendrei értékek mellett markánsabban jelenítik meg az uszoda lehetőségeit is.
Az önkormányzat tulajdonában lévő Városi Szolgáltató Zrt. az elmúlt időszakban már jelentős racionalizálási lépéseket hajtott végre, amelyeket folytatnak. A szemétszállítás eszközparkját a megtermelt nyereségből fejleszteni kívánják a jövőbeni stabil működés érdekében, valamint gazdaságossági vizsgálat alapján döntenek az energiatermelés jövőjéről. Új, feladat alapú költségvetés készül a nyár közepéig az összes közpénzzel gazdálkodó szervezetre vonatkozólag. A bevezetésre kerülő tervezési és jelentési rendszer segítségével centralizált közpénzgazdálkodást alakítanak ki. Az önkormányzati szervezetek átalakításának tervei hasonlóak a Kormányhivatalok felépítésében alkalmazott elvekhez. Az új rendszer megfelelő működése érdekében létrehoznak egy állandó külsős gazdasági alpolgármesteri pozíciót, amelynek fő tevékenységi területe a vagyongazdálkodás, a központi kontrolling, a hitel és finanszírozás menedzsment, a központi beszerzés és a fejlesztések projektmenedzsmentje. A feladat ellátásához szükséges szakember kiválasztása ősszel kezdődik. Nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy az önkormányzatnál dolgozó kollegák önállóbban, kreatívabban, hatékonyabban dolgozzanak. Ennek érdekében átalakul a referensi rendszer és új motivációs módszereket vezetnek be.
 A reorganizációs terv eredményeként a mai 150 mFt működési eredményt 500 mFt-ra emelik, ami lehetővé teszi a fenntartható működést pénzügyi kötelezettségek teljesítése mellett. A fenti feladatok végrehajtása egy külsős szakember bevonásával vált lehetővé, aki új, az önkormányzatoknál még nem alkalmazott menedzseri szemléletet és vezetői tapasztalatot hozott. A tervek megvalósításához számítanak a széles körű összefogásra a város polgárai, gazdálkodó szervezetei és a Polgármesteri Hivatal dolgozói részéről.

Forrás: Önkormányzati Sajtószolgálat

Megosztás:

Közzétéve Endre Info 4/06/2012 01:45:00 du.. Az alábbi rovatban . Követheti a hozzászólásokat! RSS 2.0. Hozzászólás

0 megjegyzés "Új pályára állunk?"

Üzenet

A hozzászólások csak előzetes moderálást követően jelennek meg az oldalon.